Úton a célok felé… csoportban

A csoportos foglalkozások menete és előnyei

Az előző blogbejegyzésekben bemutattuk a Tanodáinkba való csatlakozás kezdeti lépéseit, és beszéltünk az első találkozásról, ahol eldől, hogy egy gyermek számára az egyéni vagy a csoportos foglalkozást javasoljuk. Ezzel szeretnénk most tovább haladni és bemutatni nektek első körben a csoportos foglalkozásaink menetét.

Először is az előnyökről pár gondolat…

A csoportos foglalkozások nagyszerű lehetőséget nyújtanak a gyerekeknek arra, hogy együtt dolgozzanak, közösen fejlődjenek különböző területeken és a lehető legjobban ki tudjanak bontakozni. Ez a típusú foglalkozás kifejezetten azoknak a gyerekeknek ajánlott, akik képesek csoportban együttműködni és akiknek szükségük van az interakcióra, a csoportdinamikára ahhoz, hogy a legjobb formájukat hozhassák ki magukból.

A foglalkozások így kiváló alkalmak arra, hogy a szociális készségeket erősítsük a gyermekekben, azáltal, hogy különböző módon ki kell állniuk egymás elé. Például bemutatni egy-egy gyakorlatot, esetleg irányítani azt, és ameddig nagyon sok csoport eljut a tanév végére, hogy ők maguk tartanak egy-egy teljes foglalkozást.

A pontosság és tempó terén is kiemelkedő hatással van ez a kis létszámú közösség a gyerekekre, sokkal jobban tudják ösztönözni egymást a gyakorlatok végrehajtása során.


Kiváncsi vagy, hogyan néz ki egy csoportos foglalkozás? Íme…

A csoportos foglalkozások elemei tudatosan egymásra épülnek, és segítik a gyerekek fejlődését az idegrendszer és a stresszkezelés terén.

I.

Első lépésként mandalákat rajzolunk, amelyek segítenek pozitív érzéseket ébreszteni és kicserélni a rossz érzéseket. Ez a gyakorlat kiváló módja annak, hogy a gyerekek megkönnyítsék az aznapi, eselteg heti érzelmi feszültségeik kezelését és ráhangolódjanak az elkövetkezendő 45 percre, hogy az a lehető leghatékonyabb legyen.

Az óra első részében időt szentelünk tehát a ráhangolódásra és az óra menetének megbeszélésére. Fontos, hogy a gyerekek tudatában legyenek annak, hogy mi hogyan fog történni az óra során, és hogy milyen gyakorlatokra számíthatnak. Ez segít nekik felkészülni és nyitott állapotban kezdeni az órát.

II.

Ezt követően jönnek azok a gyakorlatok, amelyek bekapcsolják az agyat és segítenek a koncentráció és a figyelem összpontosításában. Elvégzésük serkenti az agyi aktivitást és előkészíti az idegrendszert a további feladatokra.

A harmadik részben olyan gyakorlatokat végzünk, amelyek az agyféltekék összehangolását segítik elő. Ez magában foglalja a fekvő nyolcasokat és a keresztező, a test középvonalát átlépő gyakorlatokat, amelyek összekapcsolják az agy különböző területeit, és elősegítik a jobb kommunikációt az agyféltekék között.

Az óra következő részében a stresszel foglalkozunk, különös tekintettel először a karban levő stresszre. A gyerekek olyan gyakorlatokat végeznek, amelyek segítségével képesek elengedni azokat a blokkokat, amelyek gátolhatják a kézügyességet.

Ezt követően a szociális magatartás javítására összpontosítunk a lábszárban levő stressz kidolgozásával. A gyakorlatok segítenek a gyerekeknek abban, hogy jobban megértsék és kezeljék az érzelmeiket, valamint erősítsék az empátiát és az együttműködést.

 

III.

Az óra utolsó részében egy olyan gyakorlatsor következik, amely a nagymozgásokon átívelő fejlődést segíti. Ez a szakasz lehetőséget nyújt a gyerekeknek arra, hogy különböző mozgásformákat és képességeket fejlesszenek, miközben továbbra is figyelmet fordítunk az agy összehangolására.

IV.

Az óra végén egy levezető meditáció vagy légzőgyakorlat zárja az alkalmat. Ez a meditatív pillanat segít a gyerekeknek lecsillapodni, ellazulni és integrálni az óra során szerzett tapasztalatokat.

A csoportos Trükkös Békás foglalkozások tehát egy komplex és strukturált programot kínálnak a gyerekeknek. Ez a módszer lehetővé teszi számukra, hogy együtt dolgozzanak, erősítsék a szociális készségeiket és a stresszkezelő képességeiket, valamint előmozdítsák az idegrendszerük egészséges fejlődését.

Ha bármilyen kérdésed van, ne habozz feltenni. Keresd bátran Tanodáinkat!