Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Sokszor halljuk, hogy nem érett az idegrendszere a gyermeknek. De mit is jelent ez pontosan?

Az idegrendszeri éretlenség jelei és tünetei már korán megnyilvánulnak.
Ha ezek a tünetek fennállnak, akkor sok nehézsége adódik az iskolásévek elejétől:

  • nehezen tanul,

  • nehezen koncentrál,

  • ügyetlen, figyelmetlen,

  • kézügyessége átlagtól eltér,

  • szókincse átlag alatti és beszéde nehezen érthető.

Jellemző lehet az idegrendszerileg éretlen gyermekekre, hogy:

  • labilis mozgása van,

  • az egyensúlyozással járó helyzeteket kerüli; a gyermek irtózhat a hintától, a mozgó járműveken rosszul érzi magát,

  • nem képes a keresztező mozgásokra (indiánszökdelés, pókjárás),

  • nem tud koncentrálni, még rövid ideig sem – sokszor olyan, mintha egyáltalán nem figyelne,

  • finommotorikája fejletlen,

  • rajzkészsége kortársaitól látványosan elmarad,

  • nem tud jól tájékozódni,

  • a viszonyszavakat nem érti vagy keveri,

  • beszéde furcsa, nehezen érthető, szókincse az átlag alatt van,

  • a szobatisztaság nehezen alakul ki, sokszor még óvodás korban is szükség van pelenkára,

  • nehezen válik önállóvá,

  • gondot okoz az öltözés,

  • iskoláskorban nagyon nehéz az írás, olvasás és a számolás elsajátítása.

Nehéz tudomásul venni és elfogadni, hogy a gyermeknek segítségre van szüksége, de ha a fenti tünetek huzamosabb ideig megfigyelhetőek, akkor érdemes hangsúlyt fektetni az éretlenség okainak feltárására és korrigálására.

A foglalkozásaink alapja a mozgás, de a gyermeknek szüksége van a szülői támogatásra is, az otthoni gyakorlásra, hogy a fejlődés minél gyorsabban beinduljon.