A GYERMEKEK KÉPESSÉGFEJLESZTÉS
A Trükkös Békák összetett rendszere a tudatosan felépített mozgássor, a meditáció, a foglalkozásokon elsajátítottak olyan, a gyermekek mindennapi életében hasznosítható eszközök, amelyek az életük jelentős pillanataiban is támaszt nyújthatnak számukra.
A heti alkalmak menetrendjének kidolgozása a Trükkös Békák egyik legfontosabb mérföldköve volt, amely a megérkezés pillanatától tudatosan felépített és meghatározott egymásutániságban következő, két agyféltekét összehangoló, a szociális viselkedésre ható és a korábban már említett fejlődéstani nagymozgások és a levezetés, légzés, meditáció kombinációjából áll össze.
Helén az évek alatt lépésről – lépésre, építette fel a módszert.
A visszajelzések, a gyermekek fejlődése ösztönözte, hogy egyre komplexebb, a kicsik számára egyre élvezhetőbb és természetesen egyre hatásosabb programot alakítson ki.
A trénerek képzése újabb lendületet adott, hiszen a közös munka, még több gyermek és tapasztalat tovább tökéletesítette az addigi tudást.
Az elmúlt évek meghozták a tapasztalatokon, visszajelzéseken, szaktudáson alapuló komplexitást, amely ma 5 éves kortól 14éves korig nyújt átfogó, támogató eszközöket a gyermekek számára.
A TRÜKKÖS BÉKÁK TÖRTÉNETE
A Trükkös Békák módszer alapítója Seres Helén, először kineziológusként dolgozott gyermekekkel. Már a tanulmányai korai fázisában körvonalazódott benne a gondolat, hogy egy olyan módszert szeretne elsajátítani, ahol a tudat kevésbé, inkább a test küld visszajelzéseket az aktuális idegrendszeri, lelki, érzelmi állapotról. A kineziológiában találta meg azokat az alapokat, melyeket később a Trükkös Békák módszer kidolgozása során is felhasznált.
2010-ben az akkori tanulmányai során fogalmazódott meg benne az elhatározás, hogy gyermekekkel szeretne foglalkozni és az elsajátított tudást a velük közös munkába integrálni.
Helén a kislánya, Emma születését követően vett részt Gabrielle Ulbrich Kineziológia gyermekeknek című tanfolyamán, amely azóta Magyarországon is elérhető, Ugorj a békákkal címen.
Nem titok, hogy a Trükkös Békák elnevezés gondolata itt született meg, hiszen nagyon tetszett neki mindaz, ami a béka szóval kifejezhető. Amellett, hogy az állat kedvességével mind a kisfiúk, mind a kislányok azonosulni tudnak, tükrözi azt az elképesztő változást, ahogyan az ebihalból kifejlett béka válik.
A Trükkös Békák név már ekkor, ezen a tanfolyamon megszületett és papírra került, megkezdődött a módszer kidolgozása.
Eleinte heti egy alkalommal 8-10 héten keresztül, elsősorban kineziológiai alapokat tanított a gyerekeknek.
Az együtt töltött idő alatt azonban Helénben egyre inkább megfogalmazódott az igény valami több, valami összetettebb és komplexebb iránt. Tapasztalatai azt mutatták, hogy hiába oldódik a stressz a gyermek konkrét problémája kapcsán, mégis hiányzik egy összetevő, amely elvezet a tartós és maradandó eredmények eléréséhez. Kutatásai és további tanulmányai során felismerte, hogy a reflexmaradványok, egyes fejlődéstani nagymozgások, különböző mozgásos feladatokkal történő korrigálása kiegészíti az addig elsősorban a problémák hátterében álló, mögöttes stressz oldását. A munka ekkortól egyértelműen afelé orientálódott, hogy a foglalkozások tartalmazzák mind a gyermek, napi életére kiható lelki, mind a sok mozgással járó feladatokat.
A módszer kidolgozása éveken át eltartott, hiszen Helén számos tudásmorzsát, elsajátított ismeretanyagot, gyermekek százainak kezelésével nyert tapasztalatot dolgozott össze egy komplex rendszerré, amely ma Trükkös Békák néven ismerhető meg.
A mostanra kialakult összkép ötvözi a reflexmaradványok apró mozdulatokkal történő leépítését, a fejlődéstani nagymozgások által a születés pillanatától felépített mozgássort, és a lelki háttér, a mögöttes stressz oldását.