A TRÜKKÖS BÉKÁK HÁLÓZAT SZOLGÁLTATÁSAI
A foglalkozásainkon olyan könnyen érthető és alkalmazható gyakorlatokat sajátítanak el a gyermekek, amelyek számos esetben bizonyították már hatékonyságukat.
MEGFIGYELÉS
Megfigyelésre a szülő és a gyermek együtt érkezik. Leginkább az édesanyákat várjuk, hiszen ők a leghitelesebb válaszadók, amikor a várandóságról és a szülésről kérdezzük őket. Az első alkalommal először a gyermekkel beszélgetünk, majd a szülővel tárjuk fel az eddig történteket és a jelenlegi problémákat, majd mozgásos úton teljes képet nézünk a gyermekről. Mindezek után teszünk javaslatot arra, hogy az áltanunk nyújtott szolgáltatások közül számára mi lenne az ideális.
CSOPORTOS FOGLALKOZÁS
Hogyan is épül fel egy Trükkös Békák csoportos foglalkozás?
A módszer maga nagyon egyszerű és könnyen érthető. Tudatosan és következetesen követik egymást a gyakorlatok és ebben az a lényeg: mit miután végzünk, hogyan, hányszor, milyen gyakorisággal.
Fontos az agynak, az idegrendszernek a megfelelő stimulálás, de kellő előkészület nélkül falakba ütközhetünk.
A Trükkös Békák módszer első lépésében kirajzolják a gyermekek magukból a felgyülemlett feszültséget, rossz érzéseket, gondolatokat.
Ez segíti őket abban, hogy teljes mértékben a foglalkozásra tudjanak koncentrálni, ne tartsák fogva a figyelmüket a felhalmozódott negatívumok.
Második lépésben olyan gyakorlatokat végzünk, melyek teljes mértékben az „itt és most” állapotra irányítják a gyermek figyelmét.
Ez abban segít nekik, hogy az ezután következő gyakorlatokat tudatosan elsajátítsák, ezáltal növelve azok hatékonyságát.
A harmadik lépésnél az agyféltekék kerülnek górcső alá. Az egyik legszélesebb palettán dolgoztatjuk meg. Itt már hangsúlyt kap a ritmus és kiemelten trenírozzuk a tudatos gondolkodás területét.
Ez a terület azért fontos, mert segít egyensúlyt teremteni az agyféltekék között, így stresszes állapotban is könnyebben előhívhatjuk a szükséges információkat (pl. dolgozatírás, felelés, sportmérkőzés, versenyek stb.). A ritmus azért fontos, mert ahogy nap, mint nap fel kell vennünk a ritmust (matek után ének, majd fizika és kémia), úgy kell hirtelen alkalmazkodni a helyzetekhez. A váltakozó ritmus ebben is segít nekünk.
A negyedik részben a finom motorikát segítő gyakorlatok és a szociális magatartást javító mozgások kapnak hangsúlyt, segítve ezzel a fenti területek pozitív irányú változásait.
Az ötödik lépésnél a fejlődéstani nagymozgásokon keresztül segítjük tovább az idegrendszert a finomhangolásban. (A reflexmaradványokat otthoni pár perces gyakorlatokkal dolgoztatjuk meg.)
Ebben a részben az esetleges lemaradásokat pótolhatja az idegrendszer a pontosan meghatározott minták segítségével.
A hatodik rész a relaxációé, a meditációé. Megpihen az idegrendszer, ellazul a test.
EGYÉNI FOGLALKOZÁS
Kinek ajánljuk az egyéni foglalkozást?
- aki középsős, nagycsoportos vagy kisiskolás, akinél mozgás-ügyetlenség áll fenn,
- aki középsős, nagycsoportos vagy kisiskolás, akinél a nagymozgások nem rendeződtek,
- akinél a finommozgások ügyetlensége figyelhető meg,
- akit nagyon erős érzelmi hatás ért, ami miatt nem lehet csoportban kezelni,
- aki akkora figyelmet igényel, amit csak egyéni foglalkozással tudunk megadni neki,
- akinek régóta fennálló belső vívódása van,
- aki nehezen ugorja meg a hétköznapinak tűnő akadályokat,
- akinek túlságosan megnövekedett az iskolai terhelése,
- akit nem tudunk, vagy nem akarunk csoportba illeszteni,
- akinek a Megfigyelési Adatlap alapján egyéni foglalkozás indokolt,
- akinél megpróbáltuk a csoportba illesztést három alkalommal és nem sikerült.
Miben más az egyéni foglalkozás, mint a csoportos foglalkozás?
Míg a csoportos foglalkozás esetében a csoport haladásáért vállal a Tréner felelősséget, addig egyéni foglalkozáson az egyén fejlődése a cél. Mindezt úgy, hogy az egyén saját tempójának határait folyamatosan feszegetjük a legnagyobb változás elérése érdekében.
Az egyéni foglalkozás, bár tematikus, mégis az egyénre szabjuk.
Törekszünk arra, hogy egy tanévet dolgozzunk a gyermekkel, majd a következő tanévtől javasoljuk a csoportos foglalkozást. Amennyiben a gyermek további fejlődését az egyéni foglalkozás jobban segítené, úgy ezt a formát visszük tovább.
Középsősöknek általában egyéni foglalkozást javaslunk. Itt egy év többnyire elég ahhoz, hogy az idegrendszer nagy része rendeződjön.
Szükséges-e a szülőt bevonni?
A szülővel szükséges a szoros együttműködés, hiszen a gyermekek többsége otthonra is kap gyakorlatot. Az otthoni feladatokat a szülővel is átbeszéljük. Kérjük, hogy segítsék a gyermeket a gyakorlatok elvégzésében. Elmondjuk, hogy akkor tudunk eredményesen dolgozni, ha nem csak itt kapja meg a gyermek a szükséges ingereket. Amennyiben nem végzik el az otthoni feladatokat, úgy nem tudjuk garantálni, hogy a változás tartós is marad.
ÓVODAI, ISKOLAI FOGLALKOZÁSOK
Az óvodai/iskolai foglalkozásokat rendszerint délután az intézményi elfoglaltságot követően tartjuk meg, ott az épületen belül biztosított helyiségben. Ez rendkívül kényelmes a szülőknek, hiszen helyben oktatási/nevelési időben részt vehetnek a gyerekek a Trükkös Békák órán és hasznos az intézménynek, ugyanis, növeli a nyújtott szolgáltatások színvonalát.
Miben más az óvodai foglalkozás, mint a kezelőben vezetett csoportok:
- nagyobb gyermek létszám
- más tematika – módszertan
- kevesebb eszköz
- kevesebb, de célzott gyakorlat
- alacsonyabb ár
- ugyanolyan hatékonyság
TRÜKKÖS BÉKÁK ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ
Népszerű foglalkozásunk minden évben az iskola-előkészítő. A heti alkalmak nagycsoportos gyermekek számára nyitott, tehát nem csak az eddig a Tanodába járó gyermekek vehetnek részt rajta!
Az iskola-előkészítő annak szól, aki
- tipikus fejlődési menetű,
- a külső tényezők változása hatással van rá: hirtelen vége az óvodának – hamarosan új közösségbe kerül,
- hasznára lenne megtanulni stressz – és feszültségoldó gyakorlatokat (gyermekeknek kifejlesztve)
- javulhatna a szülő – gyermek kapcsolat,
- szorong, fél, esetleg dühkitörései vannak.
Amit hangsúlyozunk a foglalkozásokon:
- figyelmi egységidő növelése,
- kitartás trenírozása,
- egy feladatra történő koncentráció kialakítása,
- utasítások megértése és végrehajtása,
- merjen kérdezni, merjen szólni, ha valamit nem ért, vagy nem jól érzi magát
NYÁRI TÁBOR
Minden évben nagyon népszerű a nyári táborunk. Iskolásoknak (akik már elvégezték az első olytályt) javasoljuk az egész naposat, ovisoknak csak a délelőtti jelenlétet, mert még nagyon fárasztó az idegrendszerüknek a teljes napi program.
Amire a gyermekek a táborban számíthatnak:
- Trükkös Békák foglalkozások
- finom motorikát segítő mozgások
- önismeretet fejlesztő játékok
- kreativitást segítő gyakorlatok
- stressz- és feszültségoldó feladatok
- szabadtéri mozgások
- összpontosítás gyakorlása
- kitartás edzése
- munkatempó tartása
- kézműveskedés
- csillámtetoválás
- arcfestés
- közös relaxáció
NYÍLT NAP, BEMUTATÓ NAP
Szívesen tartunk bemutató, megyünk el nyílt napra, kiállításokra, osztályfőnöki órákra.