A TRÜKKÖS BÉKÁK HÁLÓZAT SZOLGÁLTATÁSAI

A foglalkozásainkon olyan könnyen érthető és alkalmazható gyakorlatokat sajátítanak el a gyermekek, amelyek számos esetben bizonyították már hatékonyságukat.

  • Sikeresebben teljesíthetnek az iskolában, kapcsolataikban és életük más területén is. A gyakorlatok alkalmazásával képesek lehetnek önmagukon is segíteni, bármilyen nehéz helyzetről legyen szó, pl. tanulási problémák, dolgozatírás, felelés, sport.

    A módszer könnyen elsajátítható elemeket használ.

    A Trükkös Békák foglalkozások segítségével biztosítható a gyermekek jobb közérzete:

    • a gyakorlatok alkalmazásával sokat javulhat az érzelmi, értelmi és motorikus fejlődésük,
    • hozzájárul, hogy fejlődjön a mozgáskultúrájuk, valamint támogatja az idegrendszeri fejlődést,
    • a gyakorlatsor olyan komplex, hogy a különböző képességek ennek hatására még tovább fejlődnek.

     

    Trükkös Békák csoportfoglalkozások koreloszlása:

    • Ovisok (iskolásra készülünk)
    • Iskolások “kicsik”
    • Iskolások “nagyok”
    • Iskolások “vegyes”

    Általunk nyújtott szolgáltatások:

    • Megfigyelés
    • Heti csoportos foglalkozás
    • Heti egyéni foglalkozás
    • Óvodai, iskolai foglalkozások
    • Iskola-előkészítő foglalkozás
    • Tréning (2 napos)
    • Nyári tábor

MEGFIGYELÉS

Megfigyelésre a szülő és a gyermek együtt érkezik. Leginkább az édesanyákat várjuk, hiszen ők a leghitelesebb válaszadók, amikor a várandóságról és a szülésről kérdezzük őket. Az első alkalommal először a gyermekkel beszélgetünk, majd a szülővel tárjuk fel az eddig történteket és a jelenlegi problémákat, majd mozgásos úton teljes képet nézünk a gyermekről. Mindezek után teszünk javaslatot arra, hogy az áltanunk nyújtott szolgáltatások közül számára mi lenne az ideális.

CSOPORTOS FOGLALKOZÁS

Hogyan is épül fel egy Trükkös Békák csoportos foglalkozás?

A módszer maga nagyon egyszerű és könnyen érthető.  Tudatosan és következetesen követik egymást a gyakorlatok és ebben az a lényeg: mit miután végzünk, hogyan, hányszor, milyen gyakorisággal.

Fontos az agynak, az idegrendszernek a megfelelő stimulálás, de kellő előkészület nélkül falakba ütközhetünk.

A Trükkös Békák módszer első lépésében kirajzolják a gyermekek magukból a felgyülemlett feszültséget, rossz érzéseket, gondolatokat.

Ez segíti őket abban, hogy teljes mértékben a foglalkozásra tudjanak koncentrálni, ne tartsák fogva a figyelmüket a felhalmozódott negatívumok.

Második lépésben olyan gyakorlatokat végzünk, melyek teljes mértékben az „itt és most” állapotra irányítják a gyermek figyelmét.

Ez abban segít nekik, hogy az ezután következő gyakorlatokat tudatosan elsajátítsák, ezáltal növelve azok hatékonyságát.

A harmadik lépésnél az agyféltekék kerülnek górcső alá. Az egyik legszélesebb palettán dolgoztatjuk meg. Itt már hangsúlyt kap a ritmus és kiemelten trenírozzuk a tudatos gondolkodás területét.

Ez a terület azért fontos, mert segít egyensúlyt teremteni az agyféltekék között, így stresszes állapotban is könnyebben előhívhatjuk a szükséges információkat (pl. dolgozatírás, felelés, sportmérkőzés, versenyek stb.). A ritmus azért fontos, mert ahogy nap, mint nap fel kell vennünk a ritmust (matek után ének, majd fizika és kémia), úgy kell hirtelen alkalmazkodni a helyzetekhez. A váltakozó ritmus ebben is segít nekünk.

A negyedik részben a finom motorikát segítő gyakorlatok és a szociális magatartást javító mozgások kapnak hangsúlyt, segítve ezzel a fenti területek pozitív irányú változásait.

Az ötödik lépésnél a fejlődéstani nagymozgásokon keresztül segítjük tovább az idegrendszert a finomhangolásban. (A reflexmaradványokat otthoni pár perces gyakorlatokkal dolgoztatjuk meg.)

Ebben a részben az esetleges lemaradásokat pótolhatja az idegrendszer a pontosan meghatározott minták segítségével.

A hatodik rész a relaxációé, a meditációé. Megpihen az idegrendszer, ellazul a test.

EGYÉNI FOGLALKOZÁS

Kinek ajánljuk az egyéni foglalkozást?

  • aki középsős, nagycsoportos vagy kisiskolás, akinél mozgás-ügyetlenség áll fenn,
  • aki középsős, nagycsoportos vagy kisiskolás, akinél a nagymozgások nem rendeződtek,
  • akinél a finommozgások ügyetlensége figyelhető meg,
  • akit nagyon erős érzelmi hatás ért, ami miatt nem lehet csoportban kezelni,
  • aki akkora figyelmet igényel, amit csak egyéni foglalkozással tudunk megadni neki,
  • akinek régóta fennálló belső vívódása van,
  • aki nehezen ugorja meg a hétköznapinak tűnő akadályokat,
  • akinek túlságosan megnövekedett az iskolai terhelése,
  • akit nem tudunk, vagy nem akarunk csoportba illeszteni,
  • akinek a Megfigyelési Adatlap alapján egyéni foglalkozás indokolt,
  • akinél megpróbáltuk a csoportba illesztést három alkalommal és nem sikerült.

Miben más az egyéni foglalkozás, mint a csoportos foglalkozás?

Míg a csoportos foglalkozás esetében a csoport haladásáért vállal a Tréner felelősséget, addig egyéni foglalkozáson az egyén fejlődése a cél. Mindezt úgy, hogy az egyén saját tempójának határait folyamatosan feszegetjük a legnagyobb változás elérése érdekében.

Az egyéni foglalkozás, bár tematikus, mégis az egyénre szabjuk.

Törekszünk arra, hogy egy tanévet dolgozzunk a gyermekkel, majd a következő tanévtől javasoljuk a csoportos foglalkozást. Amennyiben a gyermek további fejlődését az egyéni foglalkozás jobban segítené, úgy ezt a formát visszük tovább.

Középsősöknek általában egyéni foglalkozást javaslunk. Itt egy év többnyire elég ahhoz, hogy az idegrendszer nagy része rendeződjön.

Szükséges-e a szülőt bevonni?

A szülővel szükséges a szoros együttműködés, hiszen a gyermekek többsége otthonra is kap gyakorlatot. Az otthoni feladatokat a szülővel is átbeszéljük. Kérjük, hogy segítsék a gyermeket a gyakorlatok elvégzésében. Elmondjuk, hogy akkor tudunk eredményesen dolgozni, ha nem csak itt kapja meg a gyermek a szükséges ingereket. Amennyiben nem végzik el az otthoni feladatokat, úgy nem tudjuk garantálni, hogy a változás tartós is marad.

ÓVODAI, ISKOLAI FOGLALKOZÁSOK

Az óvodai/iskolai foglalkozásokat rendszerint délután az intézményi elfoglaltságot követően tartjuk meg, ott az épületen belül biztosított helyiségben. Ez rendkívül kényelmes a szülőknek, hiszen helyben oktatási/nevelési időben részt vehetnek a gyerekek a Trükkös Békák órán és hasznos az intézménynek, ugyanis, növeli a nyújtott szolgáltatások színvonalát.

Miben más az óvodai foglalkozás, mint a kezelőben vezetett csoportok:

  • nagyobb gyermek létszám
  • más tematika – módszertan
  • kevesebb eszköz
  • kevesebb, de célzott gyakorlat
  • alacsonyabb ár
  • ugyanolyan hatékonyság

TRÜKKÖS BÉKÁK ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ

Népszerű foglalkozásunk minden évben az iskola-előkészítő. A heti alkalmak nagycsoportos gyermekek számára nyitott, tehát nem csak az eddig a Tanodába járó gyermekek vehetnek részt rajta!

Az iskola-előkészítő annak szól, aki

  • tipikus fejlődési menetű,
  • a külső tényezők változása hatással van rá: hirtelen vége az óvodának – hamarosan új közösségbe kerül,
  • hasznára lenne megtanulni stressz – és feszültségoldó gyakorlatokat (gyermekeknek kifejlesztve)
  • javulhatna a szülő – gyermek kapcsolat,
  • szorong, fél, esetleg dühkitörései vannak.

Amit hangsúlyozunk a foglalkozásokon:

  • figyelmi egységidő növelése,
  • kitartás trenírozása,
  • egy feladatra történő koncentráció kialakítása,
  • utasítások megértése és végrehajtása,
  • merjen kérdezni, merjen szólni, ha valamit nem ért, vagy nem jól érzi magát

NYÁRI TÁBOR

Minden évben nagyon népszerű a nyári táborunk. Iskolásoknak (akik már elvégezték az első olytályt) javasoljuk az egész naposat, ovisoknak csak a délelőtti jelenlétet, mert még nagyon fárasztó az idegrendszerüknek a teljes napi program.

Amire a gyermekek a táborban számíthatnak:

  • Trükkös Békák foglalkozások
  • finom motorikát segítő mozgások
  • önismeretet fejlesztő játékok
  • kreativitást segítő gyakorlatok
  • stressz- és feszültségoldó feladatok
  • szabadtéri mozgások
  • összpontosítás gyakorlása
  • kitartás edzése
  • munkatempó tartása
  • kézműveskedés
  • csillámtetoválás
  • arcfestés
  • közös relaxáció

NYÍLT NAP, BEMUTATÓ NAP

Szívesen tartunk bemutató, megyünk el nyílt napra, kiállításokra, osztályfőnöki órákra.

GYAKORLATOK