🟢 Az iskolában, óvodában, vagy akár otthon is, a gyermekek napi szinten kerülhetnek különböző stresszhelyzetekbe.
  • Iskolai stresszhelyzetek:
dolgozatírás, felelés, esetleg egy szereplés, konfliktusok – kortársakkal, pedagógussal, csúfolódások (bullying), sztereotipizálás, irreális elvárások, egyhangúság
  • Otthoni stresszhelyzetek:
túlzott felelősség, változások felhalmozódása, érzelmi túlterhelés, konfliktusok a családban
  • Óvodai stresszhelyzetek:

szeparáció, konfliktusok – kortársakkal, pedagógussal

  • És amelyek mindhárom helyen egyaránt, a média (TV, telefon, tablet, stb.) által jelen vannak:

információs túlterhelés – mert igenis emiatt is keletkezhet stressz a gyermekekben, az egyéb más káros hatások mellett.

🟢 Ezek rövid-, vagy akár hosszú távon is ronthatják teljesítményüket.
🟢A stresszhelyzetek fennállásakor gyakran előkerül a “leblokkoltam” érzés.
Foglalkozásainkon a gyerekek megtanulják, hogyan küszöböljék ki ezen stresszhelyzetek következményeit, hogyan előzzék meg ezek kialakulását.