Az iskolában, óvodában, vagy akár otthon is, a gyermekek napi szinten kerülhetnek különböző stresszhelyzetekbe.
Iskolai stresszhelyzetek:
-
dolgozatírás, felelés, esetleg egy szereplés
-
konfliktusok – kortársakkal, pedagógussal
-
csúfolódások (bullying)
-
sztereotipizálás
-
irreális elvárások
-
egyhangúság
Otthoni stresszhelyzetek:
-
túlzott felelősség
-
változások felhalmozódása
-
érzelmi túlterhelés
-
konfliktusok a családban
Óvodai stresszhelyzetek:
-
szeparáció
-
konfliktusok – kortársakkal, pedagógussal
És amelyek mindhárom helyen egyaránt, a média (TV, telefon, tablet, stb.) által jelen vannak:
-
információs túlterhelés – mert igenis emiatt is keletkezhet stressz a gyermekekben, az egyéb más káros hatások mellett.
Ezek rövid-, vagy akár hosszú távon is ronthatják teljesítményüket.
A stresszhelyzetek fennállásakor gyakran előkerül a “leblokkoltam” érzés.
Foglalkozásainkon a gyerekek megtanulják, hogyan küszöböljék ki ezen stresszhelyzetek következményeit, hogyan előzzék meg ezek kialakulását.