Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Az elülső és hátulsó egységek az agyban

Volt már szó az agy és a tanulás kapcsán jobb és bal oldalról, fentről és lentről, most pedig az elülső és a hátulsó egységek működéséről tudhatsz meg többet. Amikor valamelyik területen az agyi kommunikáció nem megfelelő, az különbözőképpen nyilvánul meg a gyerekeknél. Az elülső és hátsó egység felborulását abból tudjuk megállapítani, hogy a gyermek túlzottan egy konkrét dologra koncentrál, nem látja az összefüggéseket, nem látja a dolgok másik oldalát.

Erre az agyi kommunikációs “hibára” a következő viselkedésmintákból következtethetünk:

  • A gyermek rugalmatlan,

  • nem tudja kivárni valami kezdetét,

  • képtelen ellazulni,

  • folyamatosan mozgásban van,

  • nem vesz részt az iskolai mozgásban,

  • gyakran elábrándozik, elkalandozik a figyelme,

  • túlterheltnek érzi magát, és közben telhetetlen,

  • a hiperaktivitás jeleit produkálja,

  • gyakran viselkedik erőszakosan,

  • különböző hangulatokra, érzelmekre érzékenyen reagál,

  • lusta, nincs kedve semmihez,

  • nehéz a felfogása,

  • “minden lében kanál”

Amennyiben a fent leírtakat gyakran tapasztalod gyermekeden, akár otthon, akár az iskolában, bátran keresd fel Tanodánkat, hiszen a foglalkozásainkon az egyik fontos cél az agyi működés egységesítése (a jobb-bal, fent-lent, elöl-hátul egységek), az agyi kommunikáció helyreállítása.