Mi a Trükkös Békák módszer?
A Trükkös Békák egy olyan, jogvédett képességfejlesztő program, amely játékos mozgásos gyakorlatok segítségével támogatja a gyermekek fejlődését.
Az otthoni és pedagógiai módszereket kiegészítve javítja a gyermekek érzelmi, értelmi és motorikus képességeit, miközben segít az esetleges idegrendszeri lemaradások pótlásában.
Ennek köszönhetően:
csökkenhetnek vagy akár el is tűnhetnek a tanulási nehézségek,
a gyermek könnyebben koncentrál,
magabiztosabban teljesít az iskolai feladatokban,
és kiegyensúlyozottabbá válik a mindennapokban.
Ha azt érzed, hogy gyermeked küzd a figyelemmel, sokszor túlterhelt, vagy nehezen találja a helyét az iskolában; ha szeretnéd, hogy könnyebben vegye az akadályokat, ne csak teljesítsen, hanem felszabadultan élvezze a tanulást; és ha hiányzik belőle a magabiztosság, de érzed, hogy benne van a lehetőség, és csak egy kis segítség kell, akkor az egyéni fejlesztésünk lehet a legjobb választás számára.
Kinek ajánljuk az egyéni programot?
- aki középsős, nagycsoportos vagy kisiskolás, akinél mozgásügyetlenség áll fenn,
- aki középsős, nagycsoportos vagy kisiskolás, akinél a nagymozgások nem rendeződtek,
- akinél a finommozgások ügyetlensége figyelhető meg,
- akit nagyon erős érzelmi hatás ért, ami miatt nem lehet csoportban kezelni,
- aki akkora figyelmet igényel, amit csak egyéni foglalkozással tudunk megadni neki,
- akinek régóta fennálló belső vívódása van,
- aki nehezen ugorja meg a hétköznapinak tűnő akadályokat,
- akinek túlságosan megnövekedett az iskolai terhelése,
- akit nem tudunk, vagy nem akarunk csoportba illeszteni,
- akinek a Megfigyelési Adatlap alapján egyéni foglalkozás indokolt,
- akinél megpróbáltuk a csoportba illesztést három alkalommal és nem sikerült.
Az egyéni figyelem sokszor kulcsfontosságú a fejlődéshez, és ezt a biztonságos, személyre szabott keretek között tudjuk megadni.
Mit ad az egyéni foglalkozás?
Miben más az egyéni foglalkozás, mint a csoportos foglalkozás?
A gyermek saját tempójában fejlődhet, miközben finoman feszegetjük határait.
Az egyéni foglalkozás bár tematikus, mégis az egyénre szabjuk.
A gyakorlatokat mindig az aktuális állapotához igazítjuk, de következetesen építjük egymásra.
Tapasztalataink szerint egy tanév alatt már jelentős változás érhető el, amit a szülők és a pedagógusok is érzékelnek.
Középsősöknek általában egyéni foglalkozást javaslunk. Itt egy év többnyire elég ahhoz, hogy az idegrendszer nagy része rendeződjön.
Együtt a tartós fejlődésért
A Trükkös Békák módszer egyik alappillére, hogy a szülő is aktív részese a folyamatnak.
A gyermek fejlődése nem csak a heti egy-két alkalmas tréningeken múlik, hanem azon is, hogy otthon milyen környezetben, szokások között él, és mennyi szeretetteljes, biztonságos figyelmet kap.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
- Otthoni gyakorlás
Előfordul, hogy javaslunk otthoni feladatokat, amit együtt, vagy szülői segítséggel végez a gyermek. Ez napi 5-10 perc közös programot jelent.- Szülő–gyermek minőségi idő
A közös gyakorlás nem „plusz feladat”, hanem lehetőség arra, hogy együtt nevessetek, játszatok, és erősödjön a kötődés. A gyerek érzi, hogy fontos neked, és büszke lesz a közös haladásra.- Visszajelzés és támogatás
A szülői megfigyelések nagyon értékesek. Te látod nap mint nap, hogyan reagál a gyermek otthon, a testvérekkel vagy a tanulás közben. Ezeket a tapasztalatokat be tudjuk építeni a foglalkozásokba, hogy még inkább személyre szabott legyen a fejlődés.
Hogyan zajlik a kapcsolatfelvétel?
Az első lépés az időpontegyeztetés, ezt követően kerül sor a személyes találkozásra.
Az első találkozás mindig különleges, ilyenkor közösen keresünk választ arra, hogyan tudjuk a legjobban támogatni gyermeked fejlődését.
A megfigyelésre a szülő és a gyermek együtt érkezik. Tapasztalataink szerint leggyakrabban az édesanyák jönnek, hiszen ők tudják a legrészletesebben elmesélni a várandósság és a születés körülményeit.
A találkozó végén személyre szabott javaslatot adunk arra, hogy a Trükkös Békák programon belül melyik foglalkozás vagy fejlesztési forma lenne számára a legmegfelelőbb.
Az első alkalom három részből áll:
Ismerkedés a gyermekkel
Játékos, beszélgetős formában figyeljük meg őt.
Beszélgetés a szülővel
Áttekintjük a gyermek eddigi fejlődését, az esetleges nehézségeket és a jelenlegi helyzetet.
Mozgásos felmérés
A gyermek mozgásán keresztül teljesebb képet kapunk az idegrendszeri és érzelmi állapotáról.